עורך דין צוואה בפתח תקווה

אודות המחבר


עורכת דין ריקי בקבני

RDB עו"ד ריקי בקבני

עורכת דין משפחה נזיקין ועבודה ריקי בקבני

עורך דין צוואה בפתח תקווה

  • תהליכי גירושין, מזונות ילדים,
  • משמורת ילדים,
  • עריכת צוואות וירושות
  • זכויות ידועים בציבור
  • עריכת ייפוי כוח מתמשך
  • ואופטרופוס
  • עריכת הסכמי ממון
  • במסגרת הליך גירושין-
  • חלוקת רכוש

צוואה

צוואה היא למעשה אמירה – ציווי של אדם אשר מבקש מיורשיו לעשות למענו או בענייניו לאחר מותו. צוואה היא מסמך משפטי אותו ניתן לערוך במספר דרכים, בו האדם המצווה קובע מי יירש אותו ואף יכול להנחות את יורשיו כיצד לנהוג ברכושו לאחר מותו. הצוואה תהיה תקפה וקבילה כל עוד נערכה בהתאם להוראות הדין ולא נפל בה פגם שאינו בר תיקון. הוראות הדין בכל הנוגע לעריכת צוואה מוסדרות בחוק הירושה התשכ"ח – 1965. עורך דין צוואה בפתח תקווה.

צוואת יחיד

מסמך צוואה אותו עורך אדם באופן אישי ובו מפורט למי הוא מוריש את רכושו ומה מבקש הוא מבקש שיעשה ברכושו לאחר מותו.
בחוק הירושה התשכ"ח – 1965, נקבעו ארבע דרכים שונות באמצעותן ניתן לערוך צוואת יחיד
צוואה בכתב – מדובר בצוואה הכתובה כולה בכתב ידו של המצווה הכוללת תאריך מלא על גבי המסמך וכן הצהרה כי הצוואה נערכה מרצון חופשי ובצלילות דעת ובסוף המסמך ובכל עמוד ממנו חתימה של המצווה.
צוואה בעדים- מדובר במסמך הצוואה הנפוץ והמומלץ ביותר. צוואה בעדים נחשבת לצוואה יציבה יותר וקשה יותר לערער עליה. המסמך יכול להיות מודפס או בכתב ידו של המצווה, המסמך חייב להכיל תאריך מלא וחתימת המצווה בכל עמוד. בנוסף, המסמך חייב להיות חתום על ידי שני עדים ניטרליים ושאינם מוזכרים בצוואה, שהיו נוכחים במעמד חתימת המצווה ומצהירים בחתימתם על מהימנותה של הצוואה.
צוואה בעל פה- מדובר בצוואה פחות נפוצה והיא מתקבלת רק במקרה בו המצווה נמצא באותו הרגע על ערש דווי והוא יכול להשמיע את צוואתו באוזני שני עדים שיוכלו להעלות על הכתב את דברי הצוואה, בציון תאריך הציווי ומה היו נסיבות עריכת הצוואה. את מסמך הצוואה יפקידו העדים אצל הרשם לענייני ירושה. חשוב לציין כי תוקפה של צוואה מסוג זה יפוג לאחר 30 יום במידה והמצווה נשאר עדיין בחיים.
צוואה בפני רשות – צוואה מסוג זה זו נאמרת על ידי המצווה בעל פה בפני רשות שיפוטית, כגון שופט, דיין, נוטריון או הרשם לענייני ירושה. דיברי המצווה יירשמו ויוקראו באוזניו ובסיום יצהיר המצווה כי זו צוואתו. בצוואה מסוג זה אין צורך בעדים ו/או בחתימה שכן בית המשפט קבע כי עצם המעמד מספיק כדי להתרשם מרצונו החופשית וגמירות דעתו של המצווה.

צוואה הדדית

צוואה הדדית הינה צוואה בכתב הדורשת נוכחות של שני עדים המצהירים בחתימתם על מהימנותה של הצוואה.
בסעיף 8 א' לחוק לתיקון דיני הירושה תשס"ה -2005 נקבע כי בני זוג רשאים לערוך צוואה הדדית. הרעיון מאחורי כתיבת צוואה הדדית הוא למעשה הסתמכות הצדדים על מסמכי הצוואה אחד של השני. ניתן לערוך את הצוואה ההדדית במסמך אחד או לפצל לשני מסמכים.

עורך דין משפחה וירושות

בתקופה שלפני תיקון החוק, בני זוג שהיו מעוניינים לדאוג לביטחונו ורווחתו הכלכלית של בן זוגם שיוותר בחיים לאחר מותם, ערכו כל אחד בנפרד צוואה אישית ובה הורישו את כל רכושם לבן הזוג, ורק לאחר מותו של בן הזוג יחולק העיזבון ליורשים או למי שהחליטו המצווים. מתווה זה יצר עם השנים מקרים רבים בהם נוצרו בעיות בקיומן של הצוואות כלשונן מה שגרם לא אחת לפגיעה קשה ב"רצון המת", עיקרון המהווה בסיס חשוב בדיני הירושה. המקרה הנפוץ הוא שבן הזוג שנותר בחיים מחליט לשנות את הצוואה ולחלק את רכושו, המורכב מרכושו של בן הזוג שנפטר, ליורשים אחרים או נוספים. התנהלות זו מפרה למעשה את הסכמות הצדדים ואת הסתמכותו של הנפטר כי בן זוגו שיישאר בחיים ינהג כפי שסוכם.
התיקון לחוק שנחקק בשנת 2005 נועד להתגבר על אי הצדק והעיוותים שנגרמו כתוצאה מהאפשרות לשנות צוואה משותפת לאחר מותו של אחד מבני הזוג.
בתיקון החוק נקבע מנגנון ייחודי שנקרא "צוואות הדדיות", מנגנון זה נועד להבטיח הגנה על הסתמכות הצדדים ועל קיום רצון בני הזוג לאחר מותם כפי שהוסכם ונקבע בצוואה ההדדית.

חשוב לציין כי החוק מגביל גם ביטול של צוואות הדדיות כאשר שני המצווים בחיים, די בשליחת הודעה בכתב לצד השני ובה הודעה על ביטול הצוואה.
במקרה של פטירת אחד מבני הזוג ובמידה וטרם חולק העיזבון, יצטרך בן הזוג שנותר בחיים לוותר על חלקו בעיזבון כדי לבטל את הצוואה ההדדית. במידה והעיזבון כבר חולק בפועל, יצטרך בן הזוג שנותר בחיים להשיב את מה שירש מבן זוגו המנוח.
במסגרת עריכת הצוואה ההדדית ניתן לקבוע אפשרויות אחרות לביטול הצוואה המוסכמות על בני הזוג אך לא ניתן לשלול את הזכות לביטול הצוואה בעוד שני בני הזוג בחיים.

חברת B.D.R הינה חברת עורכי דין המתמחה בתחום הירושות והצוואות ובעלת ניסיון מוכח בעריכת כל סוגי הצוואות. חברתנו פועלת להשגת המטרות שלך ביסודיות, ביעילות ובמקצועיות.

החזקים לצידך!

R.D.B LAW FIRM- הבית שלך לעולם המשפט
טל': 03-9133341 פקס: 03-9133345

עו"ד ריקי בקבני

* האמור אינו מהווה ייעוץ משפטי. נסיבותיו השונות של כל מקרה נבחנות לגופן ואסטרטגיה משפטית נבנית בהתאמה אישית בלבד.

אודות המחבר


עורכת דין ריקי בקבני

RDB עו"ד ריקי בקבני

לייעוץ מקצועי ללא עלות:


תחומי התעסקות:
משפחה
נוטריון
נזיקין
עבודה
רשלנות רפואית

לקוחות ממליצים:

"עד לפני הערעור לביטוח לאומי התמודדתי איתם לבד שהגיע הזמן לתת נכות לצמיתות ביטוח לאומי הוריד משמעותית את הנכות מהמחלה שלי בעזרת עוד ריקי הביטוח הלאומי החזיר את אחוז הנכות לשביעות רצוני תודה"

רונן ברוך אל- תיק נזיקין

שמי יורם, עו"ד בקבני מלווה ומכילה אותי כבר כמה שנים טובות מעבר להיות אמינה ומקצועית ברמה הגבוהה ביותר היא בן אדם לפני הכל יחס אנושי מהמעלה הראשונה.טופלתי דרכה בנושאים שונים ומגוונים והיא הוכיחה מקצועיות ונאמנות מלאה לאורך כל הדרך אני ממליץ עליה ומאחל לכל אדם אשר זקוק לעו"ד להגיע רק לשיחת הכירות איתה לא צריך יותר מזה בכדי להבין שאתה בידיים הכי טובות שרק ניתן.

יורם לב ארי

מאמרים נוספים:

עו"ד נוטריון בפתח תקווה

עו"ד נוטריון בפתח תקווה יש לא מעט סיבות בגינן אתם עשויים להזדקק לשירותיו של עו"ד נוטריון בפתח תקוה, בין אם מדובר בתרגום רשמי עם חתימת.. קרא עוד

עו"ד נוטריון בפתח תקווה

עו"ד נוטריון בפתח תקווה יש לא מעט סיבות בגינן אתם עשויים להזדקק לשירותיו של עו"ד נוטריון בפתח תקווה, בין אם מדובר בתרגום רשמי עם חתימת.. קרא עוד

יפוי כוח נוטריון בפ"ת

יפוי כוח נוטריון בפ"ת החוק בישראל קובע באופן ברור כי הענקת ייפוי כוח לגורם שאיננו עורך דין, בין אם מדובר באדם פרטי או בחברה למשל,.. קרא עוד
פרטים נוספים

תפריט נגישות

יש לכם שאלה?

מלאו פרטים ונחזור אליכם