עורך דין עבודה בפתח תקווה – פיטורים ללא שימוע

אודות המחבר


עורכת דין ריקי בקבני

RDB עו"ד ריקי בקבני

עורכת דין משפחה נזיקין ועבודה ריקי בקבני

פיטורים ללא שימוע

פיטורים ללא שימוע זה מונח המתייחס למקרים בהם מעסיק בוחר לפטר עובד מסוים מבלי לערוך עימו שימוע או שיחה מקדימה. פיטורים מהסוג הזה אינם תקינים ונעשים שלא כדי- עורך דין עבודה בפתח תקווה.

במידה ומעסיק מעוניין לפטר עובד מסוים, הוא מחויב לבצע עימו שיחת שימוע לפני פיטורין ולבאר עימו את סיבת הפיטורים. יש לברר את סיבת הפיטורים ולוודא כי היא אינה פוגעת בזכויותיו של העובד. לדוגמה, פיטורין במקרה של יציאה לחופשת מחלה או מפאת גילו של העובד אינם חוקיים וחשוב מאד שכל אדם שכיר יהיה מודע לזכויותיו על פי חוק. לצערנו, עובדים רבים אינם מודעים כלל לזכויותיהם וכך הם חשופים לניצול או לפיטורין שלא כדין

במאמר זה נדון בפיטורים ללא שימוע, נענה על שאלות חשובות על מנת שכל מעסיק או עובד יהיו מודעים לחובותיהם וזכויותיהם

לא הרבה יודעים, אך על מנת שפיטורים יתבצעו על פי חוק על המעסיק לזמן את העובד שלו לשיחת שימור לפני פיטורים ולבאר לפניו את הסיבות בגללן הוא בחר לפטר את אותו עובד. ישנם לא מעט מקרים בהם המעסיק מבצע שיחת שימוע שאינו משקף את סיבת הפיטורין האמיתית, במקרים בהם העובד מעוניין לתבוע את המעסיק, ישנה מורכבות מסוימת מאחר ועל העובד להוכיח כי אף על פי שהתבצעה שיחת פיטורין היא לא נעשתה כדין.

פיטורים ללא שימוע

בכל מקרה בו מעסיק מפטר עובד ללא שיחת שימוע מקדימה, מדובר בהליך שנעשה שלא כדין והעובד רשאי לתבוע את המעסיק, את התביעה מגישים לבית הדין לעבודה על מנת לקבל פיצוי הולם.

שימוע לפני פיטורים – כך עושים זאת נכונה

על מנת שהליך שימוע לפני פיטורים יהיה קביל מבחינה חוקית, על המעסיק למסור לעובד מכתב שיזמן אותו לשיחת שימוע, יש לפרט במכתב את סיבת הזימן לשימוע ומדוע המעסיק מעוניין לפטר את אותו עובד. כל אדם רשאי להקליט את הדברים שנאמרים בשיחת השימוע, זאת על מנת לברר האם הם נעשו כדין או שלא.

האם ניתן לפטר ללא עובד ללא וותק ארוך?

ככלל החוק מחייב את המעסיק לבצע שיחת שימוע לפני פיטורין. אך במקרים רבים במידה והעובד מצוי בחודשי העבודה הראשונים שלו הסיכוי לזכות בתביעה ואף לקבל פיצוי הולם אינו גדול. זאת מאחר תקופה העבודה הראשונית (עד כשנה לערך) מוגדרת באופן לא מדובר כתקופת ניסיון עבור שני הצדדים. במידה והמעסיק מפטר את העובד ללא שיח שימוע כלל ישנה עילה לתביעה, אך מומלץ מאד להתייעץ עם עורך דין המתמחה בדיני עבודה.

התעמרות בעבודה

האם ניתן למנוע פיטורים?

ישנם מקרים ספציפיים ויוצאים מן הכלל ניתן למנוע את הליך הפיטורים באמצעות צו מניעת  פיטורים. ניתן לעשות זאת במידה ומדובר בעובדת בהיריון, עובד שעמד על עקרונות בסיסיים, או עובד בעל וותק רב שנים או במידה ואותו עובד קרוב ליציאה לפנסיה. במקרים כאלו ניתן להוציא צו מניעת פיטורים דרך בית הדין לענייני עבודה עד לבירור ההליכים המשפטיים, ברוב המקרים מדובר בתקופת זמן בת שנה שנתיים.

מומלץ להגיש את הבקשה באמצעות עורך דין המתמחה בדיני עבודה, זאת על מנת להגיע למיצוי הזכויות במהירות האפשרית, כל עכבה עלולה להוביל לדחיית ההליכים. לכן יש להוציא את הצו מהר ככל האפשר. 

כמה מילים לסיכום, מערכת החוק מגנה על יחסי עובד מעביד באופן כזה שכל מעסיק מחויב לזמן את העובד שלו לשיחה שבה עליו לפרט את הסיבות בגלל הוא מעוניין לפטר את אותו אדם, כל פיטורים ללא שיחה מקדימה נעשים שלא כחוק. כל אדם שפוטר שלא כחוק רשאי למצות את מלוא הזכויות ולקבל את הפיצוי שמגיע לו. מומלץ לבצע את ההליך אל מול עורך דין המתמחה בדיני עבודה על מנת להוביל את ההליך כהלכה ובמהירות האפשרית.

עורכת דין דיני עבודה

R.D.B LAW FIRM– הבית שלך לעולם המשפט

טל': 03-9133341 פקס: 03-9133345

פיטרו אתכם שלא כדין ואתם מעוניינים לקבל את הפיצוי שמגיע לכם? אנחנו כאן למענכם ולאורך כל הדרך. משרדינו מתמחה בדיני עבודה, אנו פועלים במקצועיות ללא פשרות על מנת להגיע למטרה ולמצות את הזכויות שמגיעות לכם.

מוזמנים להשאיר פרטים ונחזור אליכם בהקדם

"האמור לעיל אינו מהווה ייעוץ משפטי ו/או תחליף לייעוץ משפטי כל תיק הינו ייחודי ומשכך יש לבחון אסטרטגיה משפטית בכל תיק לגופו" 

עורכי דין

אודות המחבר


עורכת דין ריקי בקבני

RDB עו"ד ריקי בקבני

לייעוץ מקצועי ללא עלות:


תחומי התעסקות:
משפחה
נוטריון
נזיקין
עבודה
רשלנות רפואית

לקוחות ממליצים:

"עד לפני הערעור לביטוח לאומי התמודדתי איתם לבד שהגיע הזמן לתת נכות לצמיתות ביטוח לאומי הוריד משמעותית את הנכות מהמחלה שלי בעזרת עוד ריקי הביטוח הלאומי החזיר את אחוז הנכות לשביעות רצוני תודה"

רונן ברוך אל- תיק נזיקין

שמי יורם, עו"ד בקבני מלווה ומכילה אותי כבר כמה שנים טובות מעבר להיות אמינה ומקצועית ברמה הגבוהה ביותר היא בן אדם לפני הכל יחס אנושי מהמעלה הראשונה.טופלתי דרכה בנושאים שונים ומגוונים והיא הוכיחה מקצועיות ונאמנות מלאה לאורך כל הדרך אני ממליץ עליה ומאחל לכל אדם אשר זקוק לעו"ד להגיע רק לשיחת הכירות איתה לא צריך יותר מזה בכדי להבין שאתה בידיים הכי טובות שרק ניתן.

יורם לב ארי

מאמרים נוספים:

עו"ד נוטריון בפתח תקווה

עו"ד נוטריון בפתח תקווה יש לא מעט סיבות בגינן אתם עשויים להזדקק לשירותיו של עו"ד נוטריון בפתח תקוה, בין אם מדובר בתרגום רשמי עם חתימת.. קרא עוד

עו"ד נוטריון בפתח תקווה

עו"ד נוטריון בפתח תקווה יש לא מעט סיבות בגינן אתם עשויים להזדקק לשירותיו של עו"ד נוטריון בפתח תקווה, בין אם מדובר בתרגום רשמי עם חתימת.. קרא עוד

יפוי כוח נוטריון בפ"ת

יפוי כוח נוטריון בפ"ת החוק בישראל קובע באופן ברור כי הענקת ייפוי כוח לגורם שאיננו עורך דין, בין אם מדובר באדם פרטי או בחברה למשל,.. קרא עוד
פרטים נוספים

תפריט נגישות

יש לכם שאלה?

מלאו פרטים ונחזור אליכם