נוטריון בפתח תקווה

סמכויותיו של נוטריון בפ"ת

אם תערכו חיפוש קצר בגוגל תגלו שיש היום שפע של נוטריונים. בין אם אתם זקוקים לשירותיו של נוטריון בפ"ת או בכל מקום אחר, הרשימה לא מאוד קצרה. מצד שני, לא לגמרי ברור לכם מי הוא הנוטריון, מה הסמכויות שלו וכמה זה אמור לעלות לכם. אם כן, רגע לפני שאתם ניגשים למשימה, כדאי להבין קצת יותר לעומק מי האדם שנמצא מולכם.

האישורים הנוטריוניים שהוא רשאי לספק

נוטריון הוא זה שרשאי להנפיק אישורים ספציפיים, בעיקר לצרכים משפטיים. בין השאר הוא מאשר חתימות על מסמך משפטי מסוים, מאשר כי האדם שחתם על מסמך מסוים אכן עשה את זה בסמכות, וכן הוא מאשר את הנכונות של המסמך מתורגם או המועתק. בנוסף תצטרכו נוטריון בפ"ת כאשר נדרש אימות לתעודת חיים או למסמך סחיר כלשהו, או כאשר יש צורך באישור נכונותו של תרגום מקצועי משפה אחת לאחרת. הנוטריון הוא גם זה שרשאי לאמת צוואה כתובה, הסכם ממון ואף תרגום נוטריוני של תעודת בגרות.

הכשרת הנוטריון המוסמך

אחרי שזיהינו את הסמכויות שלו חשוב להבין מיהו למעשה הנוטריון, איך הוא מקבל את האישור שלו – ולמה בעצם אנחנו זקוקים לשירותיו. אם התבקשתם לאתר נוטריון בפ"ת כדי לאשר את התרגום או את החתימה על המסמך המשפטי, אתם בוודאי תוהים למה הוא חשוב כל כך. אם כן, נוטריון הוא למעשה עורך דין ותיק, עם למעלה מעשר שנות ניסיון. לצד היותו חבר בלשכת עורכי הדין וכמובן גורם מקצועי ובעל ניסיון רב, הנוטריון עובר השתלמות מיוחדת ומקבל רישיון למתן אישורים נוטריוניים. במילים אחרות, לא כל אחד יכול להיות נוטריון, ולכן מומלץ לוודא שלאדם שמולכם יש אישור לעסוק בתחום.

RDB עו"ד ריקי בקבני

עו"ד ריקי בקבני נוטריון ומגשרת - מייסדת חברת R.D.B&co
קרא עוד

כמה עולים שירותי נוטריון בפ"ת?

אחת השאלות הבסיסיות שאתם בטח שואלים את עצמכם במהלך החיפושים אחר נוטריון בפ"ת, היא כמה בכלל עולה השירות. לפני שנענה על השאלה הזאת חשוב לזכור שהתמחור אחיד לכלל הנוטריונים והוא נקבע למעשה בתקנות הנוטריונים. המחירון מחייב את הנוטריונים בישראל והוא מתעדכן מדי שנה בצמוד למדד המחירים לצרכן. הוא גם משתנה בהתאם לצרכים שלכם. למשל, אישור נכונות של תרגום מתומחר לפי כמות המילים, כאשר 100 מילים ראשונות יעלו לכם 209 שקלים, ועל כל 100 מילים נוספות תשלמו בין 80 ל-166 שקלים, בתלות בהיקף המסמך כולו. אישור עשיית צוואה יעלה לכם 242 שקלים לחותם הראשון ו-123 לכל חותם נוסף.

עורכי דין בתחום הנוטריון

RDB עו"ד ריקי בקבני

עו"ד ריקי בקבני נוטריון ומגשרת - מייסדת חברת R.D.B&co
קרא עוד

תפריט נגישות

יש לכם שאלה?

מלאו פרטים ונחזור אליכם