לפעמים, יש "תיקים" שאתה לוקח אותם למשרד ולוקח אותם לגמרי ללב.
כזה היה המקרה של ל', שצלצלה אלינו וסיפרה כי היא מוזמנת *לשימוע פלילי*, בגלל אי ציות להוראות חוק לימוד חובה (או בשמו היותר מוכר: "חוק חינוך חובה"). בשגרה – המדינה עושה שימוש נדיר ומצומצם בסעיף החוק הזה ולכן מאד סקרן אותנו לדעת, מדוע החליטה המדינה לעשות שימוש בסעיף הזה ולהזמין את הגברת לשימוע.
האמת התבררה לנו מהר מאד: בנה, הלומד בחינוך המיוחד, עבר מסכת של הצקות וסחיטת כספים בבית הספר בו הוא לומד ובעקבות זאת היא החליטה שהוא לא ילמד יותר בבית הספר הזה. משרד החינוך הפנה אותה לבית ספר אחר, אולם מדובר בבית ספר מרוחק מאד מביתו של הילד, אשר סובל בין השאר מקשיי ניידות ניכרים.
האם סירבה (באופן מובן) לפתרון הזה ודרשה פתרון יותר ישים מבחינת הילד. הצדדים התבצרו בעמדותיהם וכך הידרדרו העניינים עד אשר החליט מי שהחליט להעמיד אותה לשימוע (פלילי!!) בחשד לעבירה על חוק לימוד חובה, בגין האירועים הללו.
אז נכון, הסיפור הזה הוא לא בליבת העיסוק של המשרד ובדרך כלל עניינים כאלו נפתרים עם הרבה רגישות ומעט רצון טוב, אולם מצד אחד הסיפור (והילד) נגעו מאד ללבנו ומצד שני, נראה היה שהצדדים טיפסו על עצים גבוהים מידי ולכן החלטנו לייצג אותה ולסייע לה לפתור את הבעיה.
כיוון שתחום החינוך ודיני החינוך אינו זר לנו כלל ועיקר הגענו לדיון מוכנים וערוכים. לשמחתנו, למרות כל הקלישאות על המתאם הישיר בין נוכחות עורכי דין בחדר והתפתחות עצימות הבעיות, מצאנו מולנו צוות קשוב, רגיש ובעיקר מלא רצון לסייע בפתרון העניין שהפך למורכב ביותר.
וכך, לאחר מו"מ אינטנסיבי אשר נמשך מספר שעות, כאשר בחלקו, הצדדים יושבים בחדרים נפרדים (!!) הצלחנו לגשר על הפערים ולסכם ברוח טובה (והודעות התודה של הצדדים המעורבים יעידו על כך) על תהליך שיביא לפתרון בטווח הקצר ובטווח הארוך. פתרון שהוא כל כולו פתרון של טובת הילד.